V dnešní době je normální si zajít do obchodu a koupit si nějaký kousek z fastfashion, což je termín pro takzvaně rychlou módu. Tak jako máme fastfood – rychlé jídlo, kde zajdete, nečekáte ani pět minut a máte své jídlo hotové, navíc ani nezaplatíte moc, tak stejně je to také s fastfashion až na to, že se jedná o módu. Také ji máte relativně hned vybranou, protože je oblečení už ušito a vy si vybíráte z kousků, které někdo navrhnul a ušil, vybíráte si už hotové kousky, na kterých nic v obchodě změnit nemůžete https://www.info.cz/byznys/stat-loni-vybral-na-mytnem-rekordnich-10-4-miliardy-korun-muze-za-to-rust-ekonomiky-21673.html Jsou ušity podle tabulek velikostí, jinak vypadá jeden kousek jako druhý, jen se liší velikostí a případně barvou, ale mnohdy ani to ne.
Pokud se podíváme na kousky stejné velikosti jistíme, že jsou naprosto stejné. Každý jeden kousek vypadá úplně stejně. Kousky jsou také velmi levné, a to je přesně definice fastfashion, kdy nemusíte vynaložit žádné úsilí, čas a skoro žádné peníze proto, abyste si koupili nějaký kousek. Uspěchaná doba a málo peněz hold přímo nahrávají tomu, abychom si nějaký takový kousek koupili. Kdysi tomu tak ale nebylo. Kdysi bylo normální, že si člověk zašel ke krejčímu, kde mu řekl, jakou představu má, vybral látku, střih a krejčím u zhotovil danou věc.
Nebylo totiž tolik možností jako dnes a lidé chtěli něco nového, vzrušujícího, nebo třeba něco, co se nosilo například v USA, jenže pokud žili v zemích jako byla tato a oblečení z USA bylo dá se říci zakázané, museli si jej sami ušít nebo říci krejčímu, aby oblečení ušil on. V dnešní době samozřejmě existují stále lidé, kteří si nechají šít věci na míru, je to ovšem mnohem dražší záležitost, než je fastfashion a je to naprosto logické, protože se používají staré dobré ručičky místo stroje, který vám vyrobí tisíce a tisíce stejných věcí. Mnoho lidí také začíná samo šít a kupuje si různé látky a materiály, krejčovské panny a jedou. Může z toho vzniknout dost dobrý byznys, stačí jen vytrvat.